Svåra händer.

Okej, dags för en handanalys. Jag sitter på ett 0.50-1euro bord och får QQ i small blind. En raisar till 3.50, en slår om till 12 och resten foldar. Nu är det jag, ska jag bara syna eller reraisa då jag har en spelare bakom också? Eller ska jag till och med folda då jag tror att han har högre överpar. Jag väljer att bara syna och spelaren bakom synar också.

Floppen kmr T62 och här får jag ett svårt läge, ska jag beta rakt ut eller ska jag vänta på att sista spelaren (han som raisa till 12) betar ut vilket han definitivt kommer att göra. Jag checkar, näste spelare checkar och som trott sista spelaren betar ut 23 i en 37 pott... Jag sitter med 96 i min stack han sitter på 115.

Nu kommer det svåra beslutet, vad ska jag göra nu?? Borde jag sätta honom på högre par än mig och folda direkt, borde jag raisa honom o försöka få honom att möjligtvis folda AK? Jag väljer att raisa honom till 46, spelaren bakom lägger sig och han går nu all in. Jag har 50 kvar. Vad ska jag göra?? Jag tänker länge och inser att jag förmodligen är slagen. Så jag lägger den till slut. Även om jag är pottcommited så känner jag mig verkligen slagen. Gjorde jag rätt eller inte? Det får jag aldrig veta.

Kommentarer
Postat av: Roland

Grattis - du är utvald till att bli Poker-DM-bloggare. Läs mer i mailet från blogg.se.

2010-04-25 @ 18:12:43
URL: http://blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0