Myspoker.

Long time no see. Den här bloggen har blivit halvt bortglömd pga jobb, pokerspelade, pojkvän och diverse annat.
Framöver, dvs från och med 1a maj, blir det antagligen mycket mer uppdateringar eftersom jag slutar på mitt nuvarande jobb då! Planen är att försöka leva på poker. Dock har det inte gått så bra hittills då jag ligger back rätt mycket på min rulle nu senaste månaden. Mestadels på livepoker på Cosmopol och turneringar på Krukan.

Haft en lång kall period live nu. Suttit i timtal och inte fått en enda spelbar hand knappt. När jag väl fått en hand typ KK utg så limpar jag då blir det självklart ingen raise bara för det och floppen kommer 679, blir bet jag tar syn sen reraise och syn och då måste jag självklart folda. Svårt utdragen har jag blivit också. Spelade t.ex en turnering på krukan häromdan, sitter på knappen och tittar ner på AK, det blir en raise utg +2 och han som sitter brevid mig ställer in (han har lite mindre än mig som är strax under average). Jag tänker en stund, detta är ingen exremtight spelare så antingen sitter vi på samma hand eller så har han sämre ess eller mellanpar. Jag sätter honom på sämre ess och synar och han visar upp A3... ESS TRE!? så dålig trodde jag dock inte han hade. Anyway, bara bra för mig. Floppen kommer med AXX och han har nu 3 outs för o vinna. På turn kommer ju då självklart en 3a och där försvann typ hela min stack.

Så nu är det dags för uppstyrning av rullen. Tror det blivit att man haft så mycket pengar och tappat respekten lite för dem. Så nu grindar jag ABC-poker online. Brukar köra 4st 0,50-1euro bord. Har kommit fram till att det är läge för investera i en ny stor skärm så man kan spela ännu fler bord + en datormus.

Så här har det nu pågått några veckor och jag vet att alla har sin downperiod men NU RÄCKER DET tack! Så därför kör jag på idoitsäker (tråkig) poker just nu och hoppas på att det vänder snart!

Sitter och lirar "myspoker" just nu, dvs med myskläder, mysbelysning och lugn mysmusik. 57 euro plus hittils. Ska spela lite till sen blir det hopp in i duschen och sedan hem till pojkvännen som slutar jobbet 22.

Mer uppdatering utlovas i fortsättningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0