En-outad.

Blev lite onlinegrind igår kväll. Men pokergudarna var inte på min sida. Till en början var det stabilt, jag jobbade mig uppåt. Sen floppade jag färg på ett bord. Sitter på QTklöver, det är en raise pre och jag synar, en reraisar och han bakom synar så jag synar också. Floppen kommer K hög klöver. Jag har alltså nästnöten. Jag betar ut och får en raise tillbaka, eftersom han reraisade mig pre sätter jag honom på överpar (ja 99% av fallen då man blir reraisad på dessa bord så sitter någon på överpar) så jag reraisar honom och han synar bara. Turn kommer ett rött A... Nu betar jag stort, han reraisar mig igen och jag går all-in. Han synar och visar upp AA. På rivern parar sig brädan så han får kåk. Poff så var mina 115 euro borta.

Lite senare blir jag "en-outad" på ett annat bord. Får AQsuited och höjer upp pre. En reraisar mig och jag är lite tjurig för färgen jag torska nyss + att jag blivit reraisad typ alla senaste gångerna jag fått en hand o höjt och varit tvungen o folda eftersom ja suttit på semibra händer som AJ osv. I alla fall så synar jag denna gången och floppen kommer KQQ. Då han reraisade mig pre så har jag satt honom på överpar. Jag checkar floppen och han betar ut, jag har inte så mycket på det här bordet så jag ställer och han synar. Jag tänker att har han KK så får han väl ha det. Men han satt på AA. Turn kommer blank och nu har han 1 out för o vinna. Rivern är ju självklart då det sista esset och jag torskar potten.

Spelade en sit n go också. Satt på 9T på lilla och synar mörken, han miniraisar och jag är rätt short så jag suckar och synar. Så kmr floppen 892, jag checkar han betar och jag ställer eftersom att jag sätter honom på 2 överkort. Till slut synar han med QT (!?), var väl inte jättemkt kvar för honom o syna dock. Och självklart kommer J på rivern så han sätter sin hålpipa haha. Hade blivit mindre tjurig om det kom en dam.

Men alla som spelar poker känner nog väl igen dessa händer och är medvetna om att ALLT kan hända. Och det är bara att acceptera annars är det ingen idé o spela poker.

Anyways, är taggad inför lördag, ska bli kul att spela DM. Hoppas självklart på vinst!! Ni får gärna utmana mig ;) Läs mer om hur ni anmäler er på http://www.poker-dm.se/

Jag kommer att spela för Stockholms län och heter DrunkGirl på Svenska Spel. Namnet kommer från ett låtnamn. Skulle registrera mig och visste inte vad jag skulle ta för namn, kollade min itunes och just då spelades Something Corporate - Drunk Girl. Så då fick det bli det!

Utmanar ni mig inte på lördag så får ni iaf heja på mig tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Edvinmolly

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2011-02-19 @ 13:05:07
URL: http://edvinmolly.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0